Xiaomi nem kapcsol be… Ez biztos?

Érkezett szervizünkbe egy Xiaomi Mi 11 Lite készülék, melyet nem lehet bekapcsolni – Ügyfelünk elmondása alapján.

Bevizsgálás, hibamegállapítás

A telefon bevizsgálásakor mechanikai sérülés nyomait nem tapasztaltuk, minimális „hajlást” figyeltünk meg a készülékházon, de nem tulajdonítottunk neki túl sok jelentőséget. Manapság népszerű a telefonokat farzsebben hordani, nem győzzük hangsúlyozni, hogy ennek időnként következményei lehetnek – vélhetően ez történt a Mi 11 Lite-al is.
A készülék töltőcsatlakozója hibátlan állapotban volt, így bátorkodtunk töltőre helyezni. Kiderült, hogy az alacsony áramfelvétel oka az akkumulátor mélymerült állapota, némi várakozás után a töltés normális paraméterekkel elkezdődött, de ezt a telefon kijelzőjén nem láttuk. A bekapcsoló gomb nyomására rövid rezgést éreztünk…

Xiaomi nincs kijelzés – LCD hiba?

Rövid idő múlva betöltött az Android rendszer, az ujjlenyomat olvasóhoz érve rövid rezgésekkel jelezte, hogy az újraindítás után kód megadása szükséges. Ekkor már tudtuk, hogy a háttérben kijelzési problémák állnak. Ügyfelünk ugyan nem jelezte adatai fontosságát, így ennél a javításnál ezzel nem kellett foglalkozni, de kijelenthetjük, hogy még ebben az állapotban is el tudtuk volna végezni az adatmentést.
Gyors megbontást követően a legkézenfekvőbb lehetőségeket próbáltuk kizárni. Másik LCD modullal sem működött a készülék. (magán az LCD-n repedést nem láttunk, de ez nem zárja ki a hibáját) A következő lehetőség az LCD modult és az alaplapot összekötő szalagkábel hibája, de ez sem segített…

Mi 11 Lite LCD modul

Vajon a Xiaomi szerviz mit tenne?

Figyelembe véve, hogy moduláris szinten minden problémát kizártunk az alaplapi hibákat kezdtük el megnézni.
Mikroszkóp alatt ellenőriztük az FPC csatlakozó forrasztásait, de rendben találtuk. Multiméterrel méréseket végeztünk, és arra következtettünk, hogy az Amoled driver IC okozhatja a problémát, így ennek cseréjét elvégeztük.
Hurrá, megjött a kijelzés, a készülék szépen bekapcsolt!
Vajon a Xiaomi szerviz elvégzi ennek a cseréjét, vagy fődarabot cserélnek a készülékben? Enyhén hajlott burkolatnál felmerül a kérdés, hogy a gyártói szerviz garanciális keretek között, vagy térítéses formában végzi el a javítást?

Visszatérő vendég

Sokáig nem örülhettünk a sikernek, rövid időn belül visszakaptuk a telefont ugyanazzal a hibajelenséggel, amivel először javítottuk. Természetesen garanciális ügyintézés keretein belül újra nekiláttunk a javításnak. Az Amoled driver IC rendben volt, ebből már sejtettük, hogy a probléma gyökere mélyebben van…

Processzor golyózás – a megoldás

Mivel a kijelző működéséhez szükséges tápfeszültségeket megfelelőnek találtuk, a processzor felroppant forrasztására tudtunk csak gondolni. (ilyenkor jön jól a bevizsgáláskor szemrevételezés, mint említettük, minimális hajlást tapasztaltunk. Pont elég volt a hibához.)
A Mi 11 Lite-ból több verzió is létezik, ezeket különböző processzorokkal szerelték, amiket a Qualcomm biztosított a készülékekhez. Nálunk a Qualcomm SM7150-es processzorra épülő változat járt.
A processzort óvatosan leforrasztottuk, a ragasztót és a felesleges forrasztóónt letakarítottuk az alaplapról és a processzorról, majd utóbbit speciális sablon segítségével újragolyóztuk. A művelet elvégzésével a készülék újra megfelelően működött, teszteltük, és legnagyobb örömünkre a javítás óta nem érkezett panasz rá.

Xiaomi nem kapcsol be - vagy kijelzés nincs? Processzor golyózása

Mielőtt ilyen, vagy ehhez hasonló bonyolultságú javítási műveletet kell elvégezni szervizben, érdemes ellenőrizni a készülék garanciális feltételeit, vagy felkeresni a hivatalos márkaszervizt tájékoztatásért. Magyarországon a TMX Mobile Solution Kft. végzi a Xiaomi készülékek garanciális javítását.
Amennyiben a feltételek nem teljesülnek, vagy a szerviz elutasítja a garanciális javítást, forduljanak hozzánk bizalommal.

Share This